plus, minus, noll

min karma är inte på topp nu, alltså. först det här med mac:en, med allt strul vad det innebar. försäkring hit coh försäkring dit och till slut, efter många om och men, fick jag ju min lilla pingla tillbaka. allt var frid och fröjd, men så igår hände det som inte får hända. jag hade varit hos baby-max och lyssnat efter skrik som aldrig kom medan linda och per var ute och käkade. tog bussen från solli till brugata för att där byta till en annan. på väg ut från bussen kände jag i fickan - telefonen låg där. cirka två minuter senare var den borta. någon jävel har alltså smugit sig på mig där jag står och väntar på gatan, stoppat handen i min jackficka och tagit min iphone. så jävla kukigt. så jävla, jävla, jävla kukigt. (ursäkta språket, mamma, men vad annat kan man säga?) jag valde mellan att börja gråta där och då eller bruka energin till något förnuftigt. valde det sistnämnda och åkte hem, letade reda på kvitton och försäkringsbevis och direkt efter skolan idag stack jag till jobbet och ringde netcom och försäkringsbolag och grejer. det verkar lösa sig. nu väntar jag bara på anmälningsbekräftelse från polisen som jag ska skicka in till försäkringsbolaget. det kan ta upp till tre veckor. nu vet ni varför jag är kind of okontaktbar utanför facebook.
 
MEN! trots denna stora nedtur händer det sjukt mycket roliga saker dom kommande veckorna. imorgon ska vi ha performanceframträdande på skolan. på kvällen är det elektrostat med emilia och diverse klasskompisar. på lördag ska jag fördrinka med maria innan vi tar oss ut till nesodden och tiens avskedsfest. på söndag är det nedriggningsfest på månefisken med gratis öl och mat. i nästa vecka ska jag, sofie och hanna ha jam-kväll med vin och tapas. på torsdag kväll kommer emma. på fredag kväll kommer anna och agnes. på lördag har jag min andra inflyttningsfest för klassen och några speciellt utvalda. och då är det bara två veckor kvar tills jag fyller 24 och mamma och pappa kommer hit. oktober är en bra månad!
 
förresten måste jag nog säga åt anniken att ändra mitt träningsprogram till mindre benövningar. körde dag 1 igår och dag 2 idag och nu när jag tog av mig brallorna ikväll poppade lårmusklerna så jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. fast jag skrattar. haha! snart får jag väl inte på mig jeansen! (läs: GO KROPPEN, YOU'RE AMAZING, GO ME och så vidare.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback