produktiv dag!

städa, städa varje fredag och så varje jul. eller hur var det? jag städar på onsdagar och ställer ner julpysslet i källaren. siri fick en hel låda efter sin mormor här om dagen, vi längtar båda två! ska ha julgran, stjärna i fönstret, pepparkakshus och julmusik 24/7.. kommer bli fint!
 
imorse vaknade jag prick nio med en känsla av att jag var stark. det är härligt, såna dagar! kroppen liksom flög upp ur sängen. inte motigt alls. solen sken och jag var glad. så efter lite frukost (havregrynsgröt med två matskedar linfrö OCH gojibär - varför snåla?) och en kopp kaffe satte jag igång med dagens göromål. och vilka göromål sen! hittills har jag hunnit gå till posten och posta brev till en viss liten ny bebis, köpa korgar och tvättställning på jysk, tvätta fyra maskiner tvätt, packa upp det sista ur flyttlådorna (!), damma och plocka undan i hela lägenheten, sortera ur min garderob, gå ner sommarkläder och sommarskor i källaren och också hämtat upp lite höstgrejer. fodrade converse och gigantiska halsdukar och sånt. nu har jag precis tryckt i mig lite middag bestående av en quornfilé, ett stekt ägg och bovete och ska strax iväg på zumba och catslide. sen sticker jag hem och dammsuger och tvättar det sista, så blir det jobb med projekt resten av kvällen. idag känner jag mig som superwoman!
 
 
superryggen. här händer det mest för tillfället. KUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback