resumé

alltså, går för lång tid mellan uppdateringarna, men who cares. jag och mina femton läsare, kanske? det är en världslig sak, även om ni som läser är fina. ehehe.
 
jag ska köra en snabb uppdatering, för klockan är snart två på natten och jag borde verkligen sova.
 
i torsdags hade vi halloweenfest på niss. vi förfestade hos hanna, tog bussen till skolan, drack vin i ateljéen och jag gick spöktunneln i källaren helt själv med fyra andra. slutade med att jag klamrade mig fast vid en okänd tjej och höll guidens hand så hårt att vi båda nästan började grina, men häftigt var det. sfx:arna är så jävla grymma. jag var utklädd till döden, tappade bort min lie och sen hade jag och hanna sällskap hem utan att någon av oss minns vad vi pratade om. spännande kväll!
 
 
sofie och hanna, sandra och jag
 

på fredagen var jag i skolan hela dagen. var ledig från jobbet och hann med ett sh'bam-pass innan jag drog tillbaka till skolan för photoshoot med emilia och anton. så jävla bra bilder!!! jag blev så nöjd. på senkvällen kom sofie, sandra, hanna och kristine till mig och firade in min födelsedag med hemlagad pizza, film och norsk födelsedagssång vid tolvslaget. nöjd brud.
 
pigga och peppa hanna och sofie på skolan, skor lånade från jobbet
 

på lördagen var det alltså min födelsedag. 24 år! hurra! jag ägnade förmiddagen åt storstäd av lägenheten och ett minimalt vänner-maraton innan mamma och pappa äntligen kom fram. emilia kom hit och fikade med oss och på kvällen hängde jag och mina föräldrar här hemma, åt middag, drack vin och pratade.
 
födelsedagstjejen, början på berättelse av åttaåriga isabell
 

igår var vi på astrup fearnley, ett modernt konstmuseum här i oslo. var så jävla bra! undrar lite varför jag inte går på museum oftare? kanske borde det vara mitt pre-nyårslöfte? på kvällen var vi ut och åt på villa paradiso, innan vi gick hem och spelade frågespelet om sveriges kungahus som jag fått av syrran och patrik.
 
jag på astrup fearnley, pappa och mamma på villa paradiso
 
idag har jag varit i skolan och jobbat med pumpa och lök i stilleben. hann med en kaffe hemma med mamma och pappa innan dom påbörjade resan mot sverige och jag tog med mig min ensamhetsångest och en box vin hem till hanna. där har vi kollat på dålig tv, stickat och skrattat. bästa placet för att bota ledsamhetskänslor.
 
stilleben, jag på väg till hanna
 

nu går jag och lägger mig och samlar energi inför en tisdag full av föreläsning från 09-16, jobb mellan 16-19 och så (förhoppningsvis, om jag inte är alltför sliten) träning på det. onsdag innehåller tatueringsstudiobesök med hanna (!), pt på eftermiddagen och lydverket-koll på kvällen. resten av veckan är slapp och i helgen ska jag hänga med emilia. alltför längesen. blir så jävla bra. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback