sen sist

dagarna rullar, segar sig fram i sakta mak samtidigt som tiden går fruktansvärt fort. vet inte riktigt hur det går ihop. igår var det två månader sen jag började skolan. två månader! det är länge, alltså. imorgon är det fem veckor kvar till julafton. sex veckor kvar av 2012. det står inte på. om sex dagar fyller jag 24 och hamnar ett år närmare den magiska gränsen mellan halvvuxen ungdom och riktigt vuxen. åldersnoja.
 
sen sist, då? i onsdags hade vi filmklubb på skolan. kom inte hem förrän klockan närmade sig halv tolv. på torsdagen kom hanna hit på förmiddagen och vi hann se 23 avsnitt av sunes jul innan jag var tvungen att åka och jobba. sandra mötte upp mig efteråt, vi drack varm choklad och åt spongebob-toasts och såg på disneyfilm. i fredags var jag på skolan och jobbade i studio till klockan var halv tio. igår drack vi vin hos sofie, sandra sov här inatt och idag har vi sett omkring 20 avsnitt av vänner. jag har stickat nästan en vante (tog slut på garn) och en socka (orkade inte börja på en till). produktiv dag, eh?
 
veckan som kommer är också fullproppad:
måndag - examensarbete på skolan, jobb 14-19, träning.
tisdag - vägledningssamtal angående projekt, ateljépraktik, pt, sminkning, inspelning av lydverket på nrk.
onsdag - förbereda inför plåtning, fixa halloweenkostym, träning, filmkväll med brudarna.
torsdag - träning, jobb 16-19, förfest hos hanna och halloweenfest på skolan.
fredag - digital bildbehandlingskurs, studioplåtning med emilia och anton, pre-födelsedag med brudarna.
lördag - fyller år, mamma och pappa kommer hit.
söndag - hänga med pärisarna.
 
så, nu studsar jag i säng innan jag kollapsar och samlar lite energi inför veckan. ska förbi posten imorgon bitti innan skolan och hämta min telefon också. hurra! finally! godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback