måsten, borden - orkante

det gäller bara att ta sig upp ur sängen. blötlägga bovete. in i duschen. på med kläder. mixa gröten. koka kaffe. äta frukost. på med datorn. sammanställa portfolion. göra lunchlåda. packa väskan. dra på träning. duscha igen. på med kläder och smink. äta. gå till jobbet. vara alert och effektiv och trevlig mot kunder. gå till trikken. åka hem. äta middag. dricka vatten. tvätta träningskläder. fila på portfolion igen. skriva reflektionsnotat. kolla igenom konsthistoriaboken inför morgondagens föreläsning. ladda kameran med ny film. packa väskan på nytt. sova.
 
men av någon anledning känns måsten och borden totalt oöverkomliga en dag som denna. har varit vaken sen nio men fortfarande inte kommit längre än från fosterställning till halvliggande. har fyra nya avsnitt av oc. är inte ens hungrig. faaast.. kaffe vore ju gott. och det finns ingenting som säger att jag inte kan krypa in i morgonrocken igen efter en snabb tur genom duschen. träningen skulle jag ju kunna ta efter jobbet, det är ändå inte särskilt mycket folk efter 19 och isåfall slipper jag släpa på handduk och grejer. då har jag helt plötsligt fem timmar hemma innan jag måste ta mig någonstans. för jag kommer ju ändå inte få någonting gjort. har inte lust. har inte energin till det. känner mig ganska tömd, och vafan. ytterligare en dags slacking gör väl ingen skillnad.
 
 

Kommentarer
Postat av: mamman

Skulle inte Rawfooden göra att man fick energi?!Kroppen,hjärnan måste få bränsle ju..Sköt om dig och försök plocka fram de muuusiga tankarna typ, Puss min skatt

2013-02-07 @ 19:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback