ny vecka, ny start

dagarna går fortfarande i en jämn ström. likaså humöret. svackan håller i sig, livet är inte särskilt spännande just nu. jag kämpar på så gott jag kan för att ge mig själv dom bästa förutsättningarna för att må bra i både kropp och själ. för visst är det tufft ibland. speciellt såna dagar när allting känns som varken eller. inte helt bra. verkligen inte dåliga. men bara.. grå.
 
idag skulle vi börjat med bokworkshop på skolan, något jag hade sett fram emot. skapa omslag och storyboard och grejer. på morgonmötet fick vi dock veta att workshopen inte ger några studiepoäng, och jag som anar mig ha alldeles för få (eftersom långa kurser visst ger lika många poäng som korta, och jag mestadels valt tre veckors-kurser) fick snabbt byta riktning och styra stegen mot figurteckning istället. teckning och isabell stahlén, alltså. undrade för mig själv hur kul det egentligen kunde bli, jag suger ju på att teckna. men! vi fick en aktmodell och ägnade hela förmiddagen åt kroki, det var kul och intressant och tiden gick fort. efter lunch hade vi möjlighet att bli med på andra halvdelen av dagens workshop (som ska hålla på i tre veckor), jag försökte lyssna på magkänslan som sa åt mig att inte ta mig vatten över huvudet och åka hem. sagt och gjort. emilia kom över, jag fick skissat lite på beställningen, vi såg en film och sen åkte jag ner till gymmet. spinning. första på över två år. det var härligt att få svettas ordentligt och definitivt något jag kommer fortsätta med på måndagseftermiddagarna. droppade det andra passet jag hade bokat in mig på, för lår och rumpa gnällde hysteriskt och jag vill inte vara för sliten på pt-timmen imorgon. åkte hem, käkade en macka, hoppade in i duschen, lagade massa mat så det även räcker till matlådor och någonstans under familjen annorlunda glömde jag bort allt vad middag hette, så nu har jag ännu fler lådor att ta med till skola och jobb. jaja. helt perfekt kan man ju inte vara.
 
 
kroki-skisser och en svettig fröken stahlén efter spinningpasset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback