skitdag

verkar inte bara vara jag som tycker att den här tisdagen suger. status efter status på facebook handlar om skitdagar och oroligheter och ångest och jag nickar och instämmer. back to black, så att säga.
 
kom aldrig iväg till skolan imorse. kändes som om jag hade fått en lavin över skallen när klockan ringde, råkade snooza i två timmar. tvingade mig upp. stannade hemma och jobbade istället. tog mig iväg till jobbet vid fyra, var superstilla hela eftermiddagen. pt direkt efter jobbet. jag var orolig och nervös, för nu har det varit en period av ganska o-kontinuerliga timmar och sånt blir jag alltid lite nipprig över. anniken brukar dessutom ha en förmåga att se direkt när jag inte har det bra, vilket leder till snack och samtal och jag var inte helt säker på hur jag skulle reagera. som sagt, "hvordan er livet?" frågade hon och sen gick en tredjedel av timmen åt att prata och prata och prata. jag nickade och tittade bort och försökte att inte börja grina (blir så lätt känslosam och obekväm) och hon gav mig goda råd och tips och försökte hjälpa så gott hon kan. summa? jag måste försöka låta allt hon sa sjunka in, sen bearbeta för att så försöka hitta och välja en ny väg istället för samma gamla återvändsgränd. måste bara hitta orken. och lusten. och motivationen. "bara", liksom.
 
imorgon ska jag börja med mitt nya projekt och måla lite miniplastgubbar hade jag tänkt. mörkrum mellan 13-16, catslide och bodybalance (och eventuellt spinning, om jag känner för't) fram till 19.15 och vid 20 ska jag möta upp emilia, izabella, martin och ev. dom andra dudesen på kaikola för billig öl. ser fram emot det. ska bli en bra kväll. och efter imorgon är det ju nästan helg. jag tänker mig en vit sådan. har bjudit in mig till kristine för lite peptalk och melodifestival på lördag. blir bra det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback