mitt 2012

1. gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
jag flyttade, flyttstädade, började plugga i ett land som inte är sverige och började träna med pt.

2. höll du några av dina nyårslöften?
jag kan inte minns att jag hade några? det säger väl en del.. efter en snabb check i arkivet, jo. "att ta hand om mig själv. haha.. ha.." men fan, det gjorde jag verkligen. så gott jag kunde. och gjorde det oftast så jävla bra.

3. fick någon du känner barn?
min kusin ploppade lowe i september. och så fick frida lilla emilia där omkring!

4. dog någon som stod dig nära?
nej. tacka gudarna för det. peppar peppar, ta i trä.

5. vilka länder besökte du?
sverige och norge. har varit ett väldigt hemma-år i år.

6. är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013?
det senaste halvåret: pengar, haha. lite extra kärlek skulle inte skada, och mer utveckling av mig själv. även fast jag fick otroligt mycket av den biten 2012.

7. vilket datum kommer du alltid att minnas?
1 september, när syrran gifte sig. det var stort, även för mig. och så sjukt vackert. 

8. vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
min långa resa mot att må bättre. den resan som startade med att ta en gratis pt-timme och hitta någon som jag faktiskt kunde lyssna på. både kropp som psyke är tusen gånger starkare än vid den här tiden i fjol, då jag mest var ett knippe ångest. det tar tid att komma ikapp, men jag är en god bit på väg.

9. vilket var ditt största misstag?
att inte ta mer än två veckors semester på hela året. att jobba halvtid samtidigt som jag pluggade heltid. att tro att pengar är så jävla viktigt och att inte fatta att man inte behöver särskilt stort kapital för att funka. att stressa upp mig över småsaker.

10. vilket var ditt bästa inköp?
macen. och min iphone. lätt.

11. vad spenderade du mest pengar på?
skulle tippa alkohol och träningskläder. motsägelsefullt. haha.

12. vad gjorde dig riktigt glad?
härliga utekvällar med emilia. min och siris fina lägenhet. att linda och max flyttade tillbaka till oslo, åtminstone på halvtid.

13. har du varit sjuk eller skadat dig?
har klarat mig rätt fint!

14. vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2012?
gagnam style, haha. one day, home och rest of my life.

15. mådde du bättre eller sämre under 2012 än vad du gjort tidigare år?
sämre och bättre. vinter och vår var rent ut sagt jävligt. under sommaren fick jag någon slags reality check, insåg att det här var mitt tionde år som sjuk och började kämpa med mig själv, mina beteenden och tankar. och hösten och vintern blev så jävla bra. så bra som jag inte haft det sen jag var fjorton.

16. finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
mina vänner i uppsala. familjen och att jag hade åkt hem oftare. tänkt mer på mig själv. levt mer i nuet istället för att hela tiden jaga framtiden och lägga planer om imorgon, nästa vecka, månad eller kommande år.

17. finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
fokuserandet på mitt utseende, vad andra tycker och tänker om mig och som sagt, inte sukta så mycket efter morgondagen.

18. hur var din julafton?
supermysig. vi firade hemma, bara närmsta familjen. åkte till mormors och morfars och freds gravar på förmiddagen, fikade, såg på kalle anka, fick besök av jultomten (fast jag är yngst och ändå 24. och jag och syrran blev skitskraja, as usual), åt julmiddag, drack vin och öppnade julklappar i många, många timmar.

19. blev du kär?
nej, var jävligt dåligt på den fronten.

20. vilket program har varit det bästa på tv?
ehm, har inte kollat så mycket på tv, men om serier gills så lätt skilda världar.

21. hatar du någon som du inte hatade förut?
att hata är överskattat.

22. vilken var den bästa boken du läst under året?
the secret.

23. vilken var din största musikaliska upptäckt?
trance. haha, tack vare emilia.

24. önskade du dig något som du fick?
ett bättre mående och en hälsosammare livsstil? yep.

25. önskade du dig något som du inte fick?
haha! en stavmixer.

26. vilken var årets bästa film?
oh, kanske den där franska som jag såg med emilia. en oväntad vänskap?

27. vad gjorde du på din födelsedag?
firade in på natten med filmmys och tjejerna i klassen och blev sjungen för. på eftermiddagen kom mina föräldrar fram från uppsala, emilia kom över på fika och sen åt vi middag och drack vin, jag och mina föräldrar. mysigt.

28. vilka var de bästa människorna som du träffade?
tjejerna i klassen. emilias härliga kompisar.

29. hur skulle du beskriva din klädstil?
till vardags: slappare än förut. haremsbyxor och stora tröjor eller träningskläder, oftast. och på fest: hårdare. mer svart, mer västar och stora jackor.

30. vad fick dig att må bra?
fina människor, bra umgängen. töntigt som det låter, men min pt och hennes kloka ord. att inse att jag växt som människa under det här året, upptäcka att jag tänker helt annorlunda nu än för ett år sen. andra saker är viktiga och jag väljer att lägga min energi på andra saker.

31. vilken kändis var du mest sugen på?
haha! kanske han i dreamon!!!

32. vem saknade du?
tjejerna hemma. min familj.

33. vilken var din bästa månad?
hösten? kanske oktober.

34. finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
suttit mer på skolan och jobbat, sparat mer pengar, bla, bla, bla. finns alltid saker man kunde ha gjort bättre, men vad är väl det att fokusera på nu?

35. hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
framför allt har jag en helt annan känsla inför 2013 än jag hade för 2012. jag går in i det nya livet med en feeling av att detta året är MITT år. VÅRT år. det kommer bli så jävla bra, och vad man tänker blir till verklighet. det här är året jag ska ta för mig mer, tillåta mig själv att ta plats och stå stadigare på jorden.


Kommentarer
Postat av: Evelina

<3

2013-01-03 @ 05:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback