raw food

här om veckan fick jag för mig att köpa lite böcker. finns ju inget bättre än att hämta ut bokpaket på posten, så jag klickade mig in på adlibris och jaktade runt en stund efter några kap. landade på hypnotisören, berättelsen om pi, en kajsa ingemarsson och två böcker om raw food. har varit så jäkla mycket snack om detta, kan man kalla det fenomen? på sistone så nu tänkte jag att jag skulle spana in det. fick hem böckerna, bläddrade en smula, köpte en stavmixer och bjöd ylva på middag. bam. sen dess är jag kind of stucked.
 
det är faktiskt inte så mycket att det är helt otillagat, ouppvärmt och ja, helt enkelt rått, som fascinerar mig. en smula, visst, men alltså. här är något jag känner att jag klarar av. steka, koka, värma - nja, inte helt min grej. röra? javisst! inga problem!
 
har just avnjutit min favoritlunch, raw tacos. "tacofärsen" på valnötter, tamari och diverse kryddor. guacamole (!!!) och fräsch tomatsalsa. salladsblad som bröd. fy fan vad gott det är.  och så jävla friskt.
 
dessutom håller jag på att lära mig äta banan, något som jag inte rört (faktiskt inte ens tagit i om jag inte varit tvungen för att lukten sätter sig så i fingrarna) på tio år. äter den inte som den är, såklart, men mixad i bovetegröt funkar det rätt okej. har iofs i ett halvt paket frusna blåbär i varje omgång och efter ett par skedar är det ganska obehagligt, men ändå. jag får det i mig. way to go, me!
 
  
sesam stir, bovetegröt och taco med carobmousse och hallonsorbet. allt raw. nam!

Kommentarer
Postat av: Joanna

Haha jag skyller på att jag var galet trött igår ;).

2013-01-30 @ 12:10:40
URL: http://jooannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback